Tuntud lauljad ja näitlejad on sageli huvitatud ka investeerimisest, ent alati pole nende investeerimisotsused olnud kõige mõistlikumad.
- Sarnaselt paljudele teistele kuulsustele on ka Jennifer Lopez tegelenud investeerimisega Foto: epa
Bel Air Investment Advisorsi kaasasutaja Todd Morgan on aidanud mitmetel tuntud inimestel oma raha paigutada ning teab seega rääkida ka kuulsuste investeerimisõnnetustest.
Selgub, et kuulsused on tegelikult täiesti tavalised inimesed ning nende ebaõnnestumistest võib õppida iga investor.
Liiga palju raha kinnisvarasse. Morgani sõnul kipuvad tuntud inimesed mõtlematult palju raha kulutama kinnisvarale ehk summa, mille nad tõenäoliselt tagasi teeniksid, on väiksem kui see, mille nad kinnisvara alla panid. „Nad ostavad liiga palju kodusid, mõeldes, et tegu on investeeringutega. Tegu pole aga ju nii-öelda tavaliste kodudega,“ selgitas Morgan CNN Moneyle ning lisas, et eriti luksusliku kinnisvara turg on tegelikult väike.
Mitmed tema kliendid on olnud huvitatud ka sellest, et lisaks oma „esimesele“ kodule ostavad nad ka teise ning kolmanda uhke elamise, mida plaanivad koduna kasutada. Selline plaan on aga väga kulukas ning kurnab rahakotti. „Ma ütlen neile alati, kui sa ei kasuta seda kohta pidevalt, on mõistlikum rentida,“ lisas ta.
Ostavad varasid, mille väärtus kukub. Morgani sõnul on kuulsuste üks suuremaid investeerimisvigu ka see, et nad peavad paate, jahte ning lennukeid mõistlikeks investeeringuteks. „Lennukid ja laevad on ühed suuremad varad, mida inimesed pidevalt ostavad ja müüvad. Kui nad aga müüa otsustavad, müüvad nad reeglina maha kahjumiga,“ avaldas ta.
Tehnoloogiasse investeerimine ilma sektoriga tutvumata. Tehnoloogia võib küll olla atraktiivne valdkond, ent investeerida ei tasu sellesse juhul, kui sellega enne põhjalikult ei tutvuta. Morgani sõnul on paljud kuulsad inimesed lummatud tehnoloogiasektorist ning investeerivad sinna isegi siis, kui see neile tulu ei too. „Aastal 2000 olid mitmed meelelahutusvaldkonnas tegutsevad inimesed huvitatud kõrgtehnoloogiafirmadesse raha paigutamisest. Nad ütlesid mulle, et ma olen liiga vana, et mõista, missugused muudatused tehnoloogiasektoris toimuvad,“ lausus Morgan. „Ma vastasin: ma pole liiga vana, arvud lihtsalt ei klapi!“ jätkas ta ning lisas, et kliendid, kes teda ei kuulanud, jäid poolest oma investeeringust lõpuks ilma.
Sõprade kuulamine. Morgan lausus, et inimesed kipuvad investeerima asjadesse, mille kohta öeldakse, et see on „uus kuum sõna“. Ta paneb investoritele südamele, et palju kõneainet mitmete tehnoloogiaettevõtete üle on lõppenud sellega, et sellest ei tulegi midagi. „Sõbrad helistavad sõpradele, inimesed kekutavad erinevatel pidudel kui palju raha nad teenivad. Ja alguses nad teenisidki. Umbes aastaga sai see läbi ning ei lõppenud investoritele eriti hästi,“ lausus ta.
Toidukohtadesse investeerimine. Paljud kuulsused, näiteks Robert de Niro või Jennifer Lopez on pannud õla alla mitmetele toidukohtadele. Mõned restoranid on olnud edukad, mõned mitte. „Kui protsentidest rääkida, siis kuulsad inimesed investeerivad toidukohtadesse rohkem kui „tavainimesed“. Nad käivad restoranides, söövad seal ning näevad, mis seal toimub. Inimestele meeldib investeerida kohtadesse, mida nad tunnevad,“ avaldas ta.
Müüvad kõike, kui aktsia hind langeb. Järgmine tüüpiline viga, mida kuulsad inimesed teevad, on aktsiate mahamüümine, kui hind on langemas. „Parimad kliendid on need, kes ütlevad siis, kui asjad on kehvasti, et nüüd peaks raha mängu panema. Halvimad kliendid aga need, kes ütlevad, et nüüd peaks kolmandiku maha müüma, sest ma kardan,“ ütles Morgan. „Mitteprofessionaalsed investorid lähevad vooluga kaasa. Nad on liiga lühiajaliselt orienteeritud ning muretsevad liiga palju selle pärast, mis toimub homme, mitte sellepärast, mis võiks juhtuda järgmisel aastal,“ märkis ta.
Ei mõtle piisavalt tulevikule. Morgan lausus, et meelelahutusäri on halastamatu ning mida vanemaks inimene saab, seda suurem on tõenäosus, et tema täht ei sära enam sama eredalt. See tähendab, et juba varakult peab mõtlema oma tuleviku peale ning seda kindlustama hakkama.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.